Ne Yerde Ne Gokte Istemem Thy

Simdi neoldu da boyle dedim, hani bizim ulkemizin sirketi, markasi bu, olur mu oyle karalamak (bu bizim dimi daha satilmadi:) ) Neler oldugunu okuyunca inaniyorum ki hepiniz bana hak verip bir de YUUUUHHHHH  diyeceksiniz eminim...Efendim asagida okuyacaginiz yaziyi aynen Thy'ye gonderdigim gibi copy-paste yaparak iletiyorum size, yazi uzun oldugu icinde ikiye bolup iki gunde yayinlamayi uygun goruyorum belki de 3 :)) Hem uzun soluklu yazi dizisi gibi vallahi abartmiyorum...Okumadan sakin gecmeyin derim...
     Kisa bilgi ; bu sikayet mektubunu 24/10/09 ' da gonderdim ve halen beni oyaliyorlar, yok efendim arastirmada, islemde, dikkate alinmistir vs vs...Ses soluk yok anlayacaginiz, zaten bunu yazarken herkes bosuna yaziyorsun kimse dikkate almayacak, okumayacaklar bile demisti, simdi anliyorum ki haklilar...Koskoca profesyonel sirket diyoruz ama neyazik ki bu sikayet mektubuna cevap verebilecek bir departmanlari var da yok...Bu yaziyi blogum disinda yayinlatabilecegim bir yer oldugunu da dusunuyorsaniz lutfen yazin bana....
Cok ciddiyim ne yerde ne gokte istemem artik Thy...

Sayin ilgili,

Abd´dan Turkiye´ye gelmek icin sirketinizi tercih ettim.Ancak basima gelenler bu sikayet mektubunu yazmama sebep oldu. Ucusumun baslangici 23 Haziran 2009 tarihinde TK 8632 United Airlines Orlando-Chicago idi. Ancak,ucagin gelecegi yerden gec gelmesi sebebiyle ucus her 5 dk da 15 dk rotar yapti,en sonunda bu ucusun rotari tam 4 saat oldu.Bu durumda Chicago´dan kalkacak TK 0006 10.20PM Istanbul ucagini kacirmis bulunuyordum.Bunun uzerine yetkiliye Chicago´ya gitmemin bir anlami olmadigini Orlando´da evimde 1 gece daha kalip yarinin ucusu ile degistirmek istedigimi soyledim.Fakat United Airlines gorevlisi Chicago´ya gitmemi cunku ayni seyin yarinda olabilecegini ayni zamanda orada kendi kusurlari oldugundan otel ayarlayacaklarini soyledi.Durum boyle olunca bu ucusu ben ve benim gibi diger insanlarda kabul etti.

Chicago´ya indigimizde ise kotu surprizler bizi bekliyordu.United gorevlileri bize otel ayarlayamayacaklarini,rotar sebebinin hava sartlari oldugunu sadece anlasmali oteller icin indirim kuponu verebileceklerini soylediler.Tabi herkes sokta neyapacagini bilmez bir durumda gorevlilerden haklarini almaya calisiyorlar ancak nafile.Orada ben haricinde ayni problemi yasayan 2 turk bayan yolcu daha vardi,hatta birtanesinin 4,5 yasinda cocugu digerininde kedisi vardi. 3 bayan ve bir yavrucak ile koca havaalaninda neyapicaz ne edicez derken United gorevlileri bize Thy bolumune gitmemizi onlarin ancak bize yardimci olabilecegini soylediler.Biz bir umut hicbirimizin bilmedigi koca havaalaninda kostur kostur Terminal 5´e gitmek icin treni bulmaya calisiyoruz.O an o kadar caresiz kaliyorsunuz ki deliler gibi bir o yana bir bu yana kosturuyoruz,isaretler baska soyluyor insanlar baska tarif ediyor ayni zamanda o kadar dingin ki gectigimiz yerler korkmaya basliyoruz,tam o anda ufaklik basiyor nagrayi aglaya aglaya bir hal oluyor susturmak ne mumkun.Tabi cocukta hakli kac saattir perisan bir de ustune korkunc koridorlari ve bizim caresizligimizi vs gorunce durum malum.Neyse ki asansorun birinde yasi geckin iyi giyimli bir adamla karsilasiyoruz ve ona Terminal 5 Thy yi soruyoruz.Bu sefer ki tarif dogru cikiyor ve trene binebilecegimiz yeri sonunda buluyoruz.

Sesli sesli dusunuyordum trende,aman allahim ingilizcem olmasaydi neyapardim diye?? tam o sirada cocugu olan kadincagiz bize ingilizcesi olmadigini soyluyor ve aglamaya basliyor.Tam bir insanlik drami basliyor diger kizcagizda aglamaya ve herkes anlatmaya. Cocuklu bayan sukrediyor bizimle karsilastigi icin,neyapardim ben siz olmasaydiniz,ben Thy yi ingilizcem olmadigi icin sectim.Diger bayan ise,valizlerimi Istanbuldan degilde direk Adana´dan almak icin sectim diyor.Benimki ise,esimin isi dolayisiyla surekli yurtdisinda seyahat halindeyiz ve diger sirketlerden millerimiz tavan durumda,ancak ben israrla esime para odeyip Thy ile daha once hic uzun ucus yapmadigim icin denemek istiyorum diyorum ustelik yanliz ucucam daha guvenli benim icin,ne de olsa kendi vatanimin firmasi canim sagolsun diyorum.Aman allahim bu dusuncelerime bukadar pisman olacagimi nerden bilebilirdim ki. Sonunda geliyoruz Thy onune ve goruyoruz ki kimsecikler yok in-cin top oynuyor Terminal 5 te. Soruyoruz ve bize Thy gorevlilerinin ertesi gun aksam gelecekleri soyleniyor.Alin size bir sorun daha.

Buarada bir telefon krizi yasaniyor;ben Abd telefonumu alma geregi duymamistim ne de olsa Tr´ye gidiyorum,Turk telefonum ve hattim var yanimda.Digerlerinden biri daha ayni sekilde alma geregi duymamis bile,telefonu olan diger kisi ise sarjini yanina agirlik etmemek icin almamis ve bagaja vermis valizinde.Bu seferde bozuk para derdine dustuk ankasorlu tlf ile arayabilmek icin ama ne mumkun herkeste kagit para yalvar yakar yemek meydanindaki cafelerden bozdurmaya calistik ve sonuc elimizde belli miktarda bozuk paramiz oldu.Herkes esini ailesini aramaya calisiyor fakat telefonlarin cogu calismiyor neyse ki bir tane buluyoruz. Herkes ailesini merakta birakiyor tabi bu konusmalarin sonunda.Esim benimle ayni gun baska bir ulkeye seyahat halindeydi ertesi sabah onu yorucu bir is gunu bekliyordu,fakat benim telefonumdan sonra uyuyabilir mi hic.Bana soyledigi tek sey hemen otele yerles ve Thy musteri hizmetlerine ulasip neyapabilecegini konus.Kizlarla konusuyoruz ve hepsi maliyeti neolursa olsun oteli kabul ediyor. Gecenin bu saatinde yaklasik 1-1,5 nasil gidebiliriz ki sehir merkezinde bir otele,eli mahkum terminal 2 deki Hilton´a dogru yola cikiyoruz. Tren her terminalde duruyor ve birinde elinde telsizi ile bir havalimani personeli biniyor,donup bize ´´ben de sizi ariyorum,Turk degilmisiniz siz diyor´´ hepimiz birbirimize bakip ´´evet ama neden ariyorsunuz´´ diye hem umutlu hem korkulu bir sekilde soruyoruz. Megersem,asansorde karsilastigimiz adam havaalaninda ust duzeyde biriymis ve bu adama talimat vermis,onlari guvenli bir yere yerlestir,biraz dinlensinler sonrada 3:30 da United´in acilacagini soyle,oraya gidip haklarini arasinlar,Thy aksamdan once acmaz bosuna beklemesinler demis.Neyapalim mecburen bunu da kabul ediyoruz.Yemek meydaninda bir guvenlik gorevlisinin yanibasindaki masaya yerlestirip guvenlige talimat veriyor. Tabi hepimiz perisan ozellikle yavrucak ve kedi.