Christmas and New Year with PANETTONE

                       PANETTONE
    
                   
                            PANDORO
















                   

     Panettone ( panetton klasik yazilisi, panetùn diger yazilis sekli ve okunusu paneton ingilizcede faneton )… Kendisi bizlerin bildigi icinde meyve sekerlemelerinin oldugu bir tur kek, aslinda gelenekcileri buna bizim dilimizde sekerli bir buyuk dilim ekmek diyorlar. Simdi ben Turkiye’de iken birtek top kek biliyordum buna en yakin, ama bu sekilde Panetton diye birsey bilmiyordum. Tahminimce Istanbul’ da yasayanlar yeni tarz pastanelerde bunlardan gormuslerdir. Bendeniz Turkiye’nin bazen 4. bazen 5. oldugu soylenen sehrinden olmam sebebiyle biraz geri kalmisim. Allahtan buralara geldim de gordum:))))
     Bu kekin dogdugu yer Italya’nin Milan sehri olup, gunumuzde gocmenler sayesinde Guney Abd ulkelerine kadar uzanmistir. Italya bu durumdan pek hosnut degil tabi hatta bir donem Latin panetonlarin uydurma oldugunu bile yayinlatmis Reuters’ta.  Sekli; 12-15 cm yuksekliginde 1 kilo agirliginda silindir bir kubbe olan bu kekin hazirlanisi, ozel mayalanmasi sebebi ile 1-2 gunu buluyormus .Icinde meyve sekerlemeleri oldugunu soylemistim yazimin basinda, ancak zaman icinde bunu gelistirip, icinde cikolata parcacikli, bademli degisik versiyonlarini da uretmeye baslamislar. Bana kalirsa kesinlikle orjinal olani:)
     Genellikle bu keki X-Mas ve yeni yil’ a ozel hazirliyorlar ve o gunlerde sicak sekerli iceceklerle ornegin sicak cikolata, cay ve icinde alkolu az olan hafif tatli saraplarla  ya da likor ile tuketiyorlar.
     Fiyatlari ise $4 dan basliyor $30 a kadar yukseliyor. Malum burada da Turk marketlerimizde oldugu gibi kendi urunlerini uretip ucuza satma politikasi hakim ve haliyle de orjinal markalara gore daha ucuz oluyor … Fakat gercek Italya’dan ithal bir paneton icin $30 'i gozden cikarmaniz gerekiyor.
     Wikipedia’da gordugum bilgi beni hayli sasirtti dogrusu. 2007 yilinda sadece Italya’da yapilan arastirmaya gore her X-mas ta  yaklasik  117 million panettone ve yine buna benzer diger bir Italyan keki olan pandoro uretiyorlarmis ve bu da demek oluyormus ki 579 million Euros.

Aman tanrim…               
                                                                                                                                                        
                                  

     Guney Abd’ya ozgu satilan en meshur marka ise Danafria ve genelde boyle karton kutularda satiliyor..


     Ama ben dun neyaptim, sirf bu noel babali kutuyu begendigim icin daha pahali olmasina ragmen bunu aldim :))


     Ben bu yaziyi hazirlarken aksam kocacik bir baktim elinde Danafria yukarida resmi bulunan kutu Panettone ile geldi ..Hayirdir dedim; biz aldik zaten nerden cikti bu??? Sirket vermis gelenekleri adina, eh fazla mal goz cikarmaz:)) Ama biz bunlari bitiremeyiz Cuma gidiyoruz dememe kalmadi, kocacik paketi acti bile, eh neyse ki digerini acmamistik. Onu da donuste yeriz artik neyapalim :) Hi yanina sicak cikolata icin tablet almayi unutmadim tabi...Bugun aksam kocacikla keyif var. 





PANETTONE YAPMAK ISTEYENLER, MESAJINIZ VAR !!!
Sayet derseniz ki ; ya biz bunu evde de yapabiliriz, ruhumuz mayalanmasi icin uzun sureler beklemeye dayanir . Benim buldugum, Turkce tariflerden hem malzemeleri hem de yapilisi en dogru olan buydu. Tiklayiniz…
Tamam kabul ediyorum guzel bir lezzet ama biraz zahmetli yapimi, simdiden Allah sabir versin yapacaklara vallahi ben olsam bir top kek alir - yerim olur biter :))))))))

Bol sekerli, tatli, kekli gunleriniz olsun her daim…

0 yorum:

Related Posts with Thumbnails